سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری درباره شناسایی و دستگیری عاملان حادثه اوین پاسخ داد.

آتش سوزی در زندان اوین

به گزارش همشهری آنلاین، مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضاییه طی نشست خبری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه «آیا عاملین حادثه اوین شناسایی و پرونده تشکیل شده‌اند؟» گفت: دراین زمینه پرونده هایی در دادسرای ناحیه عمومی انقلاب تهران ویژه امور جنایی تشکیل شد و کسانی که در مورد تحریق عمدی نقش داشتند و مرتکب جرم شدند شناسایی شدند. کسی از چنگ قانون در نمی‌رود و آنها تفهیم اتهام شدند و پرونده در حال تحقیقات است و در آینده نتیجه تحقیقات اعلام می شود.

آغاز محاکمه اغتشاشگران در سراسر کشور | آخرین وضعیت ۲ جاسوس فرانسوی | جزئیات تازه از حادثه اوین | قاچاق یک میلیارد دلاری مشروبات الکلی درست است؟

وی افزود: در این حادثه دلخراش ۸ نفر فوت شدند و ۲۵ شناسایی شدند و برای آنها پرونده تشکیل شده است و ممکن است این تعداد اضافه یا کم شود.

سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: عده ای از زندانیانی که درگیر حادثه بودند از حیث ضررهایی که به آنها وارد شده است از لحاظ جسمی و روحی  از اشوبگران در این بازداشتگاه  شکایت کردند یعنی عده ای که صدمه دیدند نسبت به اقدامات عاملین اغتشاش و آشوب طرح شکایت کردند. با لحاظ برنامه ریزی هایی که از ناحیه آشوبگران شد از بند سارقان بودند و گفتند اراذل اوباش بودند که کلی است و باید دید در چه جایگاهی از وصف مجرم تعریف می شود. بندی بوده که مربوط به سارقان بوده است و آنها آشوب کردند که از زندان بروند. اما هیچ زندانی نتوانست از اوین متواری شود. در این حادثه متأسفانه ۸ نفر از این زندانیان فوت شدند و مطمئناً این برنامه ریزی می‌توانست تبعات بیشتری داشته باشد که با لطف الهی و مدیریت میدانی همکاران ذی مدخل ختم به خیر و کنترل شد و اهداف مورد نظر دشمن محقق نشد و در نطفه خفه شد.

متن کامل نشیت خبری سخنگوی قوه قضائیه را از اینجا بخوانید.

کد خبر 714791
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha